Om Generalens Hampa
Adress:
Benriamba AB
Skälsböke 2859
282 91 Tyringe
VAT-nr: SE559263614501
Tel: +0046 735267680 (Endast vardagar mellan klockan 10.00-16.00)
Mail: info@generalenshampa.se
Önskar du att komma i kontakt med oss så är det säkraste sättet att skicka ett mail till info@generalenshampa.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@generalenshampa.se.
Leverans
Vi skickar produkten inom 5 arbetsdagar efter det att vi
mottagit betalning. Oftast dock betydligt snabbare. Om förseningar i
leveransen skulle uppstå, >7 arbetsdagar, (utan att vi har meddelat
dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@generalenshampa.se.
Priser
Alla priser i butiken anges i EURO eller SEK och alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen
har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det
att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@generalenshampa.se.
I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret
samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt,
leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför
skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet
förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande
värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller
skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av
hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen
(plomberingen) har brutits av dig.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter
innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller
ett felutskick när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@generalenshampa.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att
åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för
den defekta produkten i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända
reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att
neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i
enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer
följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för
förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande
(Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara
arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller
utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för
eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av
respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för
eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av
produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta
utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm,
fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att
exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk
information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få
information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig
att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten
textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för
att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin
webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man
hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Genom att handla hos Generalens Hampa accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Generalens Hampa är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. Den betalleverantör (betaltjänst) som vi använder oss av är Swish och Postförskott.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: POST NORD.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att
uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten
till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste
uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Generalens Hampa är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS
och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera
känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett
säkert sätt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att
när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren
kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses
för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.